InTwello

Combimode van SUSSKIND naast Frendz

TWELLO.- Afgelopen donderdag, op de openingsdag, was de belangstelling voor een nieuw modemerk in Twello al groot. Erick Brouwer heeft op zoek naar een modemerk voor zijn nieuwe zaak naast Frendz een ontwerper gevonden die bij hem past en is daar laaiend enthousiast over. “Ik heb hét modemerk voor de dames in Twello gevonden”, lacht Erick. Met SUSSKIND schiet Erick vol in de roos.

Deventer ontwerper Arjan Glimmerveen heeft ooit negen jaar als marketingdirecteur bij Unilever gewerkt en vervolgens als directeur bij Levi Strauss. Bij toeval rolde hij dus de modewereld binnen en besloot na drie jaar een eigen firma op te richten. Fooks werd een enorm succes. 10 jaar later verkocht hij het bedrijf aan MEXX, schoof zélf naar de designkant en focuste zich op de collecties. Toen de hoofddesigner ziek werd nam Arjan deze taak over, en dat bleek zeer succesvol door zijn uitgesproken gevoel voor trends, design en concepten. “Natuurlijk vertaal ik ook soms modetrends, maar dan geheel op mijn eigen manier”, legt de ontwerper uit, “Ik laat me daardoor niet leiden, maar kijk vooral naar kwalitatief hoogwaardige en natuurlijke materialen en pasvorm. Want een goede garderobe staat los van regels”. Het comfortabele stoffenpalet bestaat uit tricot, katoen, linnen en wol.

Niet onbelangrijk is dat SUSSKIND wordt geproduceerd in Portugal. Dit maakt de kleding een eerlijk product! Het dameskledingmerk combineert draagcomfort, goede kwaliteit en een uitstekende pasvorm met een herkenbare eigen stijl, consistent kleurgebruik en mooie details. De spanning zit in de combinaties van dit dynamisch modebeeld: alles kan en mag gemixt worden. De kleding frappeert het meest door tijdloosheid, geen dwangmatige vernieuwing. Het buitenleven lijkt de inspiratiebron voor de najaarsmode, klassiek maar ook met trendy accenten. De modelijn van SUSSKIND is zowel casual als chic en stoffen en snit maken deze mode tijdloos. Alle mixen zijn geoorloofd, niets is over de top. Met als bonus: het mag comfortabel zijn. Ingezette kragen van poplin of voile, en ruches langs de halsrand van de T-shirts zijn allemaal typische SUSSKIND elementen. Het consistente kleurgebruik zorgt ervoor dat de kledingstukken onderling allemaal heel mooi te combineren zijn. Hier en daar wordt een print gebruikt voor een speels effect. En ook aan de vrouw met een maatje meer is gedacht: alle tops, rokken, vesten en blazers van S tot en met 3XL zijn verkrijgbaar. De prijzen variëren van 29.95 tot 149.95 euro. De collectie draagt onmiskenbaar het handschrift van de ontwerper en dat heeft men naast Nederland ook in andere landen ontdekt zoals België, Duitsland, Scandinavië, Zwitserland en Ierland. Geen drukke designs of weelderige patronen, maar fraaie unikleuren gecombineerd met klassieke landelijke ruitjes. Met warme chocoladetinten, ivoor en wool white of koele blauwvariaties. Ook pied-de-poule en de herringbone hebben een comeback, hier speels gemixt en ingekleurd in mooi toffeebruin of marineblauw in combinatie met ivoorkleuren. De grote sjaals in verschillende designs zijn dit najaar een must.

Erick heeft gezorgd voor een eye catcher midden in de zaak: een prachtige Noorse Schouw, die hij heeft omgetoverd tot stijlvolle en gezellige koffiebar.